måndag 2 juli 2012

Mamma är lik sin mamma ...

 Mamma är lik sin mamma ....


Ibland då jag är med mina barn så hör jag mig själv säga saker som jag har hört någon säga till mig ... jag ser bilder framför mig i samma stund orden far ut ur min mun, ja, just det, de kommer från Britta mamman. De orden lever sitt eget liv, de kommer och går då man minst anar det och egentligen vet jag inte om jag står för dem alla gånger men de kommer ändå ... Vissa saker vill mina barn höra, "berätta vad mormor brukade säga då" ...  Men ibland blir det lite kusligt hur arvet från ens uppväxt förs vidare till nästa generation men också fint på samma gång.

Jag har längre klurat på vad jag ska skriva på min nyrenoverade dörrskylt men så läste jag det på en dörrmatta och förstod, ja, mitt i prick! För min mamma var hemmet en borg och det allra tryggaste stället på jorden, det är ett arv jag bevarar och vårdar. Då jag nu har 6 veckor ledigt med mina barn så är det här i gula huset på lilla prärien i Hälsingland, som jag vill vara! Borta bra men hemma bäst, egen härd är guld värd och känslan av att äntligen vara hemma! Är jag nöjd med lite, ja kanske men jag vill ha det bästa :)    

Ha en bra dag! // Britta!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar