fredag 6 juli 2012

Landkrabbor drar till havs!


Goa sommarfötter som får vila i sanden!

Denna dagen har varit en märklig dag men helt underbar på många sätt. Morgonen lunkade fram i stilla mak då jag får ett samtal, vips: en och en halvtimme senare så vet jag precis vad jag ska göra i höst, allt är påskrivet och klart. Dessutom känns det jättebra, jag ska bara komma ur chocken. Att tro på sig själv och framhäva att jag är bra, nja, det är jag inte så bra på men det gick ju! Glad!!

Barnen och jag packade lite fika och drog på en road-trip, de valde Mc Donalds och jag valde den lokala handelsträdgården, tillsammans längtade vi till vattnet så vi avslutade dagen vid havet och tro det eller ej, vattnet var riktigt varmt! Underbart!

 
En av mina lyckor letar snäckor i strandkanten.
 
Fick en liten kompis då jag satt där och väntade på att barnen skulle bada klart.
 Dessa, se nu nedan och tro inte att jag menar den stackars fågeln ... en klick grädde och ett glas Pepino, ja det ska jag fira min dag med, här i gula huset där det nu råder en stilla tystnad! Tackar min lyckliga stjärna och njuter lite. Livet kan göra tvära vändningar, idag till det bättre. Får en sådan där härlig känsla i kroppen och funderar en stund på vart livet tänker ta mig i och med detta, jag väntar och ser. Vad livet har för planer för i morgon, tja, zoo zoo vi ska gå på zoo, det lär visst bli blött men vad gör det. Dock återstår det att se om en av mina badnymfer tänker förbli frisk eller få samma feber som jag och den andra dottern har haft, men det är nog det enda som kan stoppa oss från zoooooo. Tjohooooo!




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar