torsdag 28 juni 2012

Varför jobba mot strömmen?

God förmiddag alla sommarnjutare!

 

Solen kämpar och lyser igenom alla moln och jag kämpar och försöker att inte klia på alla knottbett som jag lyckades få igår kväll. Barnen kämpar och försöker få igenom sina idéer till föräldrarnas förtret och föräldrana de i sin tur försöker kämpa mot allt gott som livet har att erbjuda men som lägger sig som utfyllnad runt midjan. Livet är en kamp, håll med om det folk och fä.

Men ibland ser vi till att det är värre än vad det behöver vara. I denna stund så inser jag att jag borde överföra min trädgårdsfilosofi till det verkliga livet. Vad menas med detta kan man då fundera. Jo, låt de små fröna själv välja var de vill växa och gro, då blir det bästa resultatet. Varför kämpa och plantera det som inte är sugen på att växa i min trädgård, detta bara för att jag ska få njuta? Varför inte lyssna mer på barnen och låta även de blir de vilda och vackra, precis som de är! Speciellt i sommartid då livet går ut på att fånga dagen!

Mina bästa vänner här på prärien är i detta nu stjärnflockan, björnbäret och fingerborgblomman! De är tillåten att växa där helst de vill och gärna mycket och vilt! Plötsligt dyker de upp och säger hej!
Jag kan inte annat än att säga välkommen hem!

Nu dök det upp en syster! Ah! Då njuter jag lite till!
Ha en bra dag alla!











Borstnejlikorna kikar fram invid husknuten i gruset.
Lite här och lite där, oftast på något ställe
där jag aldrig själv kommit på men ändå blir det bäst! Naturen
är som bäst då den gör som den vill! 
Här har fingerborgsblommorna sin lilla barnkammare!
I gruset,  invid staketet. Schsss! Jag tror de vilar middag!
Fick tipset att plantera rädisor och äta skotten på smörgås eller
i sallad, åh vad gott det är!
Några kommer jag att spara och njuta av, krispiga och goda.






Ok, lite ordnat kaos även in min lilla täppa.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar