tisdag 10 juli 2012

Farfars porslin!




Har tillbringat dagen på Mulle Meck i Hudik! Alltid lika kul! Nu tror jag att jag ska överraska barnen med att städa ur trapphuset till garagevinden och göra snickarbod till dem. Min äldsta pillermoster hade gärna stått längre vid snickarbänken hos Mulle, hon älskar att snickra, det värmer mitt hjärta då jag är uppvuxen bland idel snickrare!

Min fundering i dag är: varför börjar det alltid regna då mina pioner är som vackrast!?! De hänger långt ut över gräsmattan, jag ruskar dem så fort jag går förbi men jag är rädd att årets blomning snart är förbi ... Daggkåpan och kriskålen står i alla fall vackra på bordet strax här intill i farfars gamla kanna och såsskål.

Nu ska jag sluta mina blå! I morgon tror jag att jag ska gå ut och ropa på några kantareller, vem vet, kanske svarar de!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar