onsdag 11 juli 2012

Grått grått grått och ganska mysigt!


Nu är jag inte riktigt säker, kan hända att jag sprider falska rykten nu, men jag tror jag har sett solen i dag!! Det var ett stort ljus, det letade sig in på vår altan, spred värme och försökte torka min genomblöta trasmatta. Det bör ha varit solen men var det så länge sedan vi träffades så jag har lite svårt att avgöra saken. :) Nu är dock ordningen återställd och barnen traskar runt och letar vattenpölar ...

Mina pelargonior trivs "så där" i detta blöta väder ...

Vi pysslar på en dag som denna. Barnen har värmt stenar och målat på dem med vaxkritor."I" provade även att måla en kall sten som vi sedan värme i ugnen så att färgen flöt ihop och blev mer täckande. Roligt att experimentera !!!


Liten "I" ringde till sin pappa på jobbet idag och informerade honom om att mamma kommer att skicka en inköpsnota till dig som du ska handla innan du åker hem. Den lilla damen har önskat och önskat Ernst LyxPyttipanna från torsdagens program. Om inte den lilla fröken blir kock då hon blir stor så blir jag förvånad. Älskar att prova nya smaker och tycker om det mesta. Intresset att laga mat har hon då inte ärvt av mamma, men kanske att äta den :) Tjoonsdag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar