tisdag 17 juli 2012

Britta har lämnat tomtgränsen!



Säger godmorgon till världen, sträcker på mig och japp, idag kommer att bli en bra dag! Ibland känner man det bara på sig. Ro finns i kroppen, lugnet finns i huset och jag har inte den där "måsteklumpen" i magen.



Ojojoj ... Vackert!

Då jag nu ser bilder från igår så blir jag glad! Jag och två trogna vänner tog en sommarfika på Majas Café, det har blivit en tradition som vi håller benhårt fast vid. Dessa vänner är några av dem som jag kommer att åka på pensionärsresor till fjällen med om tjugiofem år och jag längtar. Då vi träffats så känner jag redan på hemvägen att nu har jag energi några veckor till. Den känslan kan inte köpas för pengar.

Det händer att jag gör mer än ett besök per år till detta smultronställe, här finns ALLT i presentväg kan jag upplysa om, den kvinnan har alltid något på gång. Hittade denna fantastiska urna vilken jag hade tagit under armen och gått om dagskassan varit lite större. Vacker!
Badkaret, ja det är nog en dröm direkt hämtad från sagorna ... Jag känner hur inspirationen rinner långt ut till fingerspetsarna. Jag undrar om det skulle funka med ett mintgrönt från 50 talet som just nu tjänar i lilla gula huset. ... :)

Lägg Majas café i Rengsjö på minnet, det kan liva upp vilken regnig dag som helst! Om ni dessutom tar med kära vänner att dricka en kopp te med, då är måndagen komplett! Här finns Little Shop of India också, där kan man frottéra sig i mystiska dofter och ljuvliga färger! Nu blev det reklam men det är det stället värt!


Tjotisdag på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar