lördag 14 juli 2012

Gräset är inte grönare på andra sidan, möjligen kortare ...


Tog en stilla lunk runt prärien som börjar likna en normalblöt villaträdgård istället för den savann den vanligtvis brukar vara i juli. Dessutom har detta regnande sett till att vi har gräs över fotknölarna, men vad gör väl det? Hittade detta lilla kryp som verkligen har sett till att bo vackert med ett doftande hem. Undrar om den vet hur smarta den är!

Under min lunk hittad jag både det ena och det andra som skulle behöva fixas, rättas till och slutföras .. Men om man inte har lust då?

Lilla underbara lådan som inte kommit upp än ..

Men den är vacker där den står också ...

Daggkåpan, min bästa vän, blandar sig med diverse skönheter i rabatten.

Det inte kameran visar var 2 grillar, en bardisk, parasoll, en volvo ...
Lite bläddrande och njutande bland bloggar brukar ge mig lite lust, inspiration och sätta fart på denna Brittakvinnan. Idag tänker jag dock lite längre ... Med min kamera kan jag trolla, fixa och få till de bilder jag vill visa, det finns en anledning till att jag knäpper många närbilder. Vyerna avslöjar alla dessa projekt och de skulle liksom ge en annan känsla åt bloggen. :) MEN idag tänker jag ett steg till, inser att alla andra också gör så! Alla har oavslutade projekt och skamvrån? En trädgård ska inte vara klar och färdig, ett hem ska inte vara perfekt. Mannen säger att "vi ska ju bo här i 50 år så vi hinner!". Just nu lutar han sig tillbaka med en smurfglass och nybryggt kaffe. Oftast är han på språng men då han lutar sig tillbaka så gör han det ordenligt, inte halvhjärtat. Han är smart min man, även om jag ibland är för fartblind för att se det.
Salladsbaljan står på lut så att vattnet kan rinna av,
denna ställning får den nog ha hela sommaren är jag rädd :)


Det där kaffet luktar gott ... Har sett till att jag har middagssällskap ikväll och det tycker jag att jag gjorde bra :) Jag ska hem till Kilafors en sväng och bädda in mig i atmosfären av goda vänners närhet! Ha en trevlig helg alla bloggläsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar