söndag 24 juni 2012

Om det ändå vore midsommar lite oftare!

Ett magiskt ögonblick!


En summering i bilder över denna magiska helg! Detta är helgen då vi njuter, umgås och bara är. Tiden innan är hektisk men det är det ofta värt då vi relativt snabbt lägger i lägsta växeln och bara är dessa tre dagar. Vi har gjort det traditionella: rest stången, dansat, sillen, grillen och Stinas tårta (ah!). Sandslott, bad och fotografering! Därefter två av de vänner jag har närmast hjärtat och deras män, mera mat och Prat med stort P. Idag nappade dessutom abborren på ett av de vackraste ställena på jorden så nu måste helgen vara fullkomlig! Det sämsta är att det nu är ett år kvar till nästa midsommarhelg! Det bästa är att jag vet att vi gör om det igen, nästa år!!! Tack alla inblandade!

// Kram Britta



Vi tog mod till oss, och fleecejackor, för att sedan bege oss till en av de vackraste platserna på jorden. Jag måste i detta nu erkänna att jag trodde inte en sekund på att barnen tänkte bada, speciellt inte den yngsta. Men ett, tu, tre så låg de där och plaskade. Det blev inte de längsta badet men de fick den där känslan av att det är sommarlov på riktigt. Därefter byggdes både slott och koja medan mamman härjade fritt med kameran.



Skärgården, vinglig landkrabba i båt, gapskratt, grillad lax. Sen var det de där vännerna! Ni vet de där som man träffar en gång, kanske två eller tre gånger per år, men som man bara fortsätter att prata med där man slutade sist. Denna miljö, en öl som var kallare då jag slutade dricka den än då jag började och prat till småtimmarna, det är en anledning till att jag älskar midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar