fredag 30 november 2012

Några ord på vägen

 
 "Jag är inte dum, jag har bara otur då jag tänker!"

Ja, det är ett av mina favoritcitat av Nalle Puh, allas vår vän. Tänk vad många kloka ord det finns här i världen. Jag var på utvecklingssamtal med min dotter som just har klivit in i de lästa ordens magiska värld och hon är lyrisk! Till min lycka så förklarade fröken att dottern har ett brinnande intresse för de skrivna orden också och mamman ljublade på insidan. Många gånger är de skrivna orden så mycket enklare än de sagda, om de blir skrivna så händer det ibland att de förblir osagda, det behövs liksom inte längre ...
 
 
 Men för att återgå till Nalle Puh och hans magiska ord så känner jag mig lite smått korkad för hur jag än gör så vill dessa bilder inte rotera varken med-  eller moturs .. Jag vill ändå visa dem här, fick en välldig lust till att texta tavlor till julmarknaden som var för någon helg sedan. Då vi sålde ett antal av dessa så fick jag blodad tand vilket resulterade i ännu flera. Roligt sa Bill, roligt sa Bull! Ni får väl lägga omkull skärmen eller luta på huvudet, så har jag medverkat till lite aktivitet vid datorn, det kan väl bara vara positivt :D

Nu ska jag gosa ner mig med flickorna. Mannen är på julbord en kväll som denna, jag hoppas de kör
försiktigt för väglaget är inte att leka med denna ljuvligt vackra fredagkväll.

Fredagskramen till er från liten Britta
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar