lördag 8 december 2012

Så kom då vintern på riktigt, utan att smyga!


 
 
Då snön kommer till min del av världen så är det inte stilla dalande flingor utan, som äldsta dotter beskrev det: det spösnöar mamma! Efter en skräckfärd hem från jobbet så lade jag ner hela fredagen för mig och barnen. Vi stannade inne hela förmiddagen och pysslade och spelade spel för att förtränga torsdagen och det funkade. Då vi gick ut på eftermiddagen och skottade så hade jag och snön till viss del försonats och jag var lite mer vänligt inställd till det täckande vita.
 
Nu är allt vitt och vackert! Detta borde vara som gjort för julstämning men hm .. var har den tagit vägen? Jag får gå skallgång efter den tappade julkänslan och se om den går att finna på annat håll.
 
Ha en trevlig andra advent mina vänner och
skotta lungt, det ska visst komma mer av det vita fluffiga...
 
Kram från liten Britta
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar