lördag 17 november 2012

Tipp tapp!



 
Snart tänder vi nummer 1, äntligen!
Här i dagarna satt jag och skrev yngsta dotterns tidsschema till dagis
 och då gick det upp för mig att det är bara fem goa veckor fram till jul.
Det måste betyda att man FÅR börja njuta av julkänslorna,
fixa inför advent, dricka glöggen och
kanske till och med lite julmusik!
 
Betong på gång.
Jag  och min kreativa kamrat smygstartade
med en liten julvising här i veckan.
Vi värmde glögg, gräddade papperkakor
 och visade pyssel och knåp med julmotiv och myyyyyyste!
Jag har ilat och irrat hela hösten så då jag i en hast tog
penseln, den vita färgen och målade
några ljusstakar så kände jag att ja, som jag hade saknat denna ro som infinner sig då jag gör om, gör nytt och låter ideérna komma.
Alla har vi våra ventiler i vardagen, det är min.



Anslagstavla med hönsnät,
fin att trockla fast julkorten på. (Den förklaringen
är speciellt för Markus ;) )
 
 
Det finns alltid plats för ett till hjärta i mitt hem.
 
  Barnen har börjat studera katalogen från Barnens Hus, kryssar och önskar ... Mamman funderar och funderar och kommer hela tiden fram till samma slutsats, jag vill att mina barn ska minnas gemenskap och traditioner men hur gör man för att stå emot det julfirandet som nu växt fram? Antagligen gör jag som alla andra: köper, men jag ska göra mitt bästa för att ge dem de traditioner som är på riktigt också!

 
"Måsten" blir mindre och mindre viktiga för mig. Kanske blir jag äldre och morskare, kanske blir jag latare men framför allt vill jag ha roligt. Jag vill känna att jag får ut något av mitt liv så varför se vardagliga ting som måsten. Om det finns för många sådana så tror jag man får tänka om, även om det inte skadar med lite kämparglöd emellanåt. En sak är säker och det är att vi bara har ett liv och vi firar bara jul en gång om året så se till att ha det bra!
 
Nu ska jag fixa och trixa innan jag ser programmet jag längtat
efter hela hösten "Så mycket bättre" med Magnus Uggla!
Det är en att förgylla livet det med!
 
I morgon väntas marmeladkok,
päron och saffran men så har jag hittat ett recept på
apelsinmarmelad med vanilj,
det tycker jag låter spännande, måste provas!!
 
Tjolördag på er!
Kram från liten Britta

1 kommentar:

  1. du är så klok du!o händig är du oxå..vilket kap! ;)) kram på`re
    //Carlsson

    SvaraRadera