torsdag 9 augusti 2012

Livet är för kort för att färga vardagen i grått!



"Dansa, pausa, dansa, pausa ... "så ser livet ut för mig. Men jag får nog skriva jobba, pausa, jobba, pausa and I think I like it! Ny i yrket, ny på jobbet, nya kollegor och framför allt nya barn. Det är en känsla som är lite svår att förklara, som om livet har fått en förgyllning. Ni vet då lunchen smakar mycket, tankarna är klara och kudden är ens bästa vän. Dessutom är tiden med våra barn, promenaden i skogen och sidorna i boken värd sin vikt i guld!! Blir lite varm i hjärtat då jag inser att detta är vardagen som jag saknat under min studietid och jag vägrar färga den grå, grå vardag, vem kom på det uttrycket? Den var nog inte medveten om att detta är större delen av livet så varför inte klämma till med lite cerist, turkost eller klart röd? Det tycker jag! Grå! Jag  njuter alltså av mitt liv, vad mer kan man begära?  nja kanske lite ... dansa pausa dansa pausa, ... väntar på att zumban ska dra igång för hösten!

Projekt: hantverk och pyssel då? Jodå, det är mitt sätt att tanka med energi! I dagarna har jag tillverkat ägg till påsk, det ni! De är gjutna i betong, därav denna otroliga framförhållning, betonggjutning funkar inte för mig vid den tiden av året. Men jag skyller på myggen, de blev nämligen lite platta. Nu måste jag ut och ragga pappersägg att gjuta nya i, tur det finns loppisar! Eller så får jag marknadsföra dem som stekta ägg. Idéerna är fantastiska som ni ser! :D

Jodå, gäddan nappade, hamburgaren blev grillad och svampen, den sålde barnen till farmor. Ut och njut av fina augusti, månaden då jag kom till denna värld!

// Kram Britta!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar